Tack för allt Alcuin! Hello LanguageWire!

När jag bestämde mig för att lämna England och flytta tillbaka till Sverige sökte jag lite jobb och hörde mig för bland mina kontakter för att se om det fanns nåt litet jobb till mig nånstans. Och tänk för att det fanns det! Ett alldeles utomordentligt vältajmat vikariat för någon som skulle vara tjänstledig i ett halvår. Jag flyttade hem och började jobba på Alcuin Translations där jag en gång i tiden praktiserade. Tänk så det kan bli va?! Där har jag nu varit i några månader och jobbat som översättare och projektledare och jag måste säga att det är ett fantastiskt fint gäng människor som jobbar där. Jag har trivts mycket bra men det var ju bara ett vikariat och all good things must come to an end och allt det där.

Jag blev av en händelse kontaktad av en annan byrå som undrade om jag var intresserad av en tjänst hos dem och just det här företaget har jag faktiskt varit nyfiken på ett bra tag så självklart var jag det. Jag träffade dem och de erbjöd mig jobbet. Himla bra gjort av dem tycker jag. Så idag, fredagen den trettonde, blir min sista dag på Alcuin Translations. På måndag börjar jag jobba på LanguageWire som Language and Marketing Coordinator. (Sa ni något om semester eller paus mellan två jobb? Haha, nä så jobbar inte jag. Jag bara kör på hörni.)

Jag tror att det här blir himla bra!

Kommentera

